מה אם היינו אומרים לכם שיש כיום כלי שמקים אתרי אינטרנט בקליק ובחינם? לא הייתם מנסים? חברות רבות מציעות פתרונות דומים, אבל תמיד יש קאץ'. אולי התהליך ארוך ומפרך, אולי התוצאות לא משביעות רצון והאתר נראה לא מקצועי, אולי מה שבחינם הוא לא באמת בחינם.

למה העסק שלי צריך אתר?

כל ילד יודע שהנוכחות באינטרנט הפכה לא מכבר מסוג של מותרות להכרח עסקי. ההיגיון פשוט: היכן שיש אנשים – יש עסקים. אולם בגלל שהקמת אתר דורשת משאבים לא מעטים, יש באינטרנט יתרון מובנה למי שהפרוטה מצויה בכיסו. אבל זה ממש לא חייב להיות כך.

אחד המקומות בהם עסקים קטנים יכולים לנגוס חתיכה מהעוגה הוא פייסבוק. כשפייסבוק הפכה לכיכר העיר, עסקים קטנים וגדולים לא איחרו להצטרף, וכיום ישנם יותר מ-40 מיליון דפי פייסבוק של עסקים משלל סוגים ותחומים.

אבל עם כל הכבוד לפייסבוק, עמוד עסקי הוא יעיל אבל לא מהווה תחליף לאתר לעסק. פייסבוק היא רשת חברתית שמסייעת, בין היתר, לעסקים לתקשר עם הקהל שלהם, אבל הסטטוסים כמעט תמיד נבלעים בשטף של פיד החדשות בו מככבים סלבים, חתולים ובדיחות.

אתר אינטרנט, לעומת זאת, הוא השלט של העסק והפנים שהוא מציג לעולם. דרך האתר אפשר למכור במקרה הטוב או לשפר את התדמית ונאמנות הלקוחות במקרה הפחות טוב.

אז למה בכל זאת לעסקים אין אתר?

אם אתר אינטרנט הוא מצרך כל כך הכרחי לעסקים, למה לכל כך הרבה עסקים קטנים יש עמוד פייסבוק אבל אין עדיין אתר? טוב, יש לכך שלוש סיבות עיקריות:

  • העלות הגבוהה הכרוכה בהקמת אתר
  • מדובר בפרויקט שאורך זמן רב, לעיתים אפילו מספר חודשים
  • המשאבים הנפשיים הכרוכים בתכנון האתר, במציאת אנשי מקצוע וניהולם

נכון, יש כיום חברות שמציעות להקים אתר בקלות ובמהירות, אבל בעלי עסקים שלא שוחים בחידושי הטכנולוגיה מתייאשים במקרה הטוב או מעלים אתר לא ייצוגי במקרה הגרוע. בעצם, הבשורה הטכנולוגית שהפכה את השימוש בסמארטפונים למשהו שכל ילד וקשיש יכולים לצלוח בקלות ובנעימות פסחה על עולם בניית האתרים.

עד עכשיו.

להקים אתר בשלושה שלבים פשוטים – ובחינם

Weesh הוא סטארט-אפ ישראלי חדש שמטרתו לבצע מהפכה בשוק הקמת אתרי האינטרנט, ולהציע מוצרים באיכות גבוהה – בחינם.

אז איך זה עובד? איך דרך Weesh יכולים כל אחד ואחת להקים אתר מכובד ויפהפה בשלוש דקות נטו?

כל מה שצריך לעשות הוא לעקוב אחר השלבים הכה פשוטים הבאים:

  • נכנסים לאתר שלנו בכתובת weesh.co.il
  • כותבים את שם עמוד הפייסבוק או מדביקים את הכתובת (לדוגמה: com/Weesh.co.il)
  • בוחרים תבנית מבין האפשרויות
  • עורכים מספר שינויים, בהתאם להעדפות ולצרכים
  • בוחרים את כתובת האתר
  • והופ – מעלים אותו לאינטרנט

זה הכל.

מה עושים אם אין לכם דף פייסבוק עסקי?

טוב ששאלתם. אחרי שכבר השתכנעתם שכדאי להקים אתר בחינם ובכמה בצעדים פשוטים, ייתכן שהמכשול היחידי שעומד בפניכם הוא שאין לכם עמוד פייסבוק עסקי. למזלכם, בחמישה צעדים פשוטים זה כבר יהיה מאחוריכם:

שלב 1: הגדירו את סוג העסק

היכנסו לעמוד הייעודי בפייסבוק. בעמוד הזה יש לבחור אחד משישה סוגי עסקים:

    1. עסק מקומי
    2. חברה, ארגון או מוסד
    3. מותג או מוצר
    4. אמן, להקה או דמות ציבורית
    5. בידור
    6. קהילה או תנועה
fb1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לאחר שתבחרו את הסוג המתאים עבורכם, יש לבחור בין תתי-הסוגים שיופיעו בהמשך.

שלב 2: בחרו את שם העמוד

פייסבוק מאפשרת לשנות את השם וכתובת האינטרנט פעם אחת בלבד, והתהליך מפרך ומעיק – אז חשוב לבחור את שם העמוד ואת הכתובת שלו בפייסבוק (למשל, www.facebook.com/coca-cola) לאחר חשיבה בנושא, כדי להקדים תרופה למכה.
fb2

שלב 3: מלאו את פרטי העסק

ישנם מספר שדות שצריך למלא לפני שמשלימים את התהליך:

  • אודות: תיאור העסק ב-2-3 שורות ברורות שיופיעו בעמוד הראשי
  • תמונת פרופיל: האייקון המרכזי של העמוד ויופיעו לצד כל סטטוס ותגובה שתכתבו
  • להוסיף למועדפים: כדי שתהיה לכם גישה מהירה לעמוד בכל פעם שתהיו בפייסבוק, יש להוסיף את העמוד למועדפים, מה שימקם אותו בשורה שבצד שמאל
  • להזמין אנשים לעמוד: מיד יציע פייסבוק להזמין חברים לעשות לייק לעמוד החדש כדי למשוך אליו תשומת לב ראשונית. אל תתביישו, אבל שווה לשקול להעלות כמה סטטוסים לפני שאתם מזמינים חברים, כדי שהעמוד לא ייראה ריק ושומם, מה שיאיר את העסק באור לא מקצועי ולא רציני
fb3

 

fb4

 

 

 

שלב 4: להבין את כלי הניהול

בתיבת הניהול העליונה לחצו על Settings או "הגדרות". ישנם שלושה דברים מרכזיים שחשוב להבין:

  • מידע אודות העמוד: כאן אפשר להוסיף פרטים נוספים חשובים על העסק, כמו כתובת, שעות פעילות וכד'
  • הודעות: כאן אפשר להגדיר מתי ואיך אתם מקבלים הודעות על פעילות העמוד, וכדאי להתאים את ההגדרות לפעילות השיווקית שלכם
  • תפקידים בעמוד: אם אנשים נוספים מלבדכם ינהלו את העמוד, כאן זה המקום להגדיר את התפקיד שלהם

שלב 5: מלאו את העמוד בתוכן

זה הזמן להפוך את עמוד העסק שלכם לרלוונטי. ישנם כמה סוגי תוכן שאפשר להעלות לעמוד:

  1. סטטוס שמורכב מטקסט
  2. תמונה עם סטטוס
  3. קישור עם סטטוס
  4. סרטון עם סטטוס
  5. אירוע
  6. צ'ק אין למקום מסוים

ההמלצה היא לנסות ולגוון את התוכן ולחשוב על מה הקהל היה רוצה לקרוא או לראות בעמוד. מה הם אוהבים לקרוא, באיזה אתרים הם אוהבים לבקר, על מה יעשו קליק וכו'. בין לבין זה המקום לספר על השירותים והמוצרים, אבל מבלי להציף, כי אנשים מעדיפים להרגיש שהעמוד נותן להם ערך, ולא משמש רק כפרסומת.

תמונת רקע היא התמונה הרחבה שבחלק העליון של העמוד, ומומלץ לבחור בתמונה ממותגת של העסק. אם אין לכם, אפשר להעלות באופן זמני תמונה שמעבירה את התחושה או המהות של העסק.

תחת כפתור ה"פעילות" או Activity ניתן לצפות בפעילות בעמוד, בתגובות, בלייק ובשיתופים.

שלב 6: למדוד את הצלחת העמוד

אחרי שהעמוד עומד על הרגליים וכבר יש בו תוכן, פייסבוק מאפשרות לנו להיכנס לעמוד "תובנות" או Insights בשביל להבין מי הקהל שלנו, מה הוא אוהב ומתי. למשל: קצב גדילת העמוד, כמות וסוג הפעילות, לכמה אנשים מגיע התוכן מדי יום, מנין מגיעים המבקרים לעמוד ועוד.

המידע הזה יקר מפז – בזכותו אתם יכולים לשפר את האינטראקציה עם הקהל שלכם, מה שמכונה בשפה המקצועית אופטימיזציה. וככל שהקשר שלכם עם הקהל ישתפר ויעמיק, כך יעלה הסיכוי שירכשו את המוצרים או השירותים שלכם, וגם על הדרך הקשר המתמשך יגדיל את הנאמנות למותג שבניתם, והלקוחות ימשיכו ויחזרו.

שישו ושמחו: יש לכם עמוד פייסבוק עסקי ואתר אינטרנט צמוד

כשהעמוד מוכן ויש בו תוכן, זה הזמן להיכנס ל-Weesh, ולעשות את הפעולות הפשוטות להפיכת העמוד לאתר, כאשר התוכן הפייסבוקי נשאב ומותאם לתוכן של אתר אינטרנט.

אתם יכולים לעצב את האתר ואת העמוד בצורה שמתאימה לעסק שלכם, בלי להתפשר, בלי כאבי ראש או הוצאות מיותרות, ומבלי להמתין שאנשי המקצוע יתפנו לסיים את העבודה על הפרויקט שלכם.

הכל פשוט, נקי, נעים וזורם. אנחנו כאן אם יש לכם שאלות!
בהצלחה!

אודות הכותב
רועי יעקובוביץ'

מומחה לשיווק דיגיטלי, חי ונושם טכנולוגיה וגאדג'טים. חובב מוסיקה, רכיבה על סוסים ו"סלאק ליין".

לחזור לבלוג >