office

בשנים האחרונות נפתח לעסקים אפיק חדש ואטרקטיבי להצלחה: האינטרנט. האינטרנט הוא כיום מה שפעם היה הרחוב, הקניון, הפרסומות, אנשי השיווק, הכיכר הציבורית: שם נמצאת המסה הגדולה של הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים.

חנויות, למשל, לא צריכות להסתפק באנשים שגרים באזור או חולפים שם במקרה, אלא להביא אותם מכל העיר דרך האינטרנט, או אפילו למכור להם דרך הרשת. ישנם גם עסקים רבים שכל הפעילות העסקית שלהם נעשית דרך הרשת.

אז איך מצליחים עם עסק באינטרנט? נא להוציא דף ועט.

לקבוע יעדים ברורים

 

לפני שיוצאים לקמפיין באינטרנט חשוב להגדיר את היעדים, מה אנחנו רוצים להשיג ומכך לגזור מה נדרש כדי להגשים את היעד. בשלב הבא אפשר להבין מה הם המשאבים הדרושים להצלחה. לא צריך להגביל את החלומות שלנו, אבל חשוב להיות ריאליסטיים ולקבוע תקציב.

בניית אתר תדמית או חנות וירטואלית

 

למעט מקרים מסוימים, קשה להצליח באינטרנט ללא אתר אינטרנט. אתר תדמית הוא כרטיס הביקור של העסק והמנוע המייצר לידים. ישנן חברות שמציעות בניית אתרים בחינם במקרים בהם נחתמת עסקה כוללת לשיווק דיגיטלי. פתיחת אתר בחינם חוסכת את ההשקעה הדרושה להקמת האתר, שלרוב מסתכמת בכמה אלפי שקלים טובים.

להקדים תרופה למכה

macbook

כל עסק עובר טלטלות, וזה נכון גם לעסקים שפועלים באינטרנט. מחירים של מודעות בקמפיין ממומן עלולים לעלות, מתחרה עלול לחלוף על פנינו בתוצאות בגוגל, אתרים יכולים להתרסק וכד'. על ידי התכוננות מראש לבעיות אלה ושרטוט מהלכים אפשריים כתגובה אנחנו מעלים את הסיכויים לצלוח תקופות קשות ולצאת מהן מחוזקים, או לכל הפחות במצב סביר.

לשכור את שירותיהם של אנשי המקצוע הנכונים

 

שוק השירותים הדיגיטליים הוא שוק רווי וההיצע בלתי נגמר. קשה לבחור את ספק השירותים הנכון ולהבדיל את המוץ מן התבן. לכן חשוב לבדוק את הרזומה של העסק, לעבור על ההצלחות הקודמות ואפילו לבקש לשוחח עם לקוחות מרוצים.

כדאי להימנע מלבחור באנשי מקצוע שהם חברים או משפחה, שכן במערכת יחסים עסקית נדרש דיסטנס שמאפשר לנו ללחוץ, לדרוש, להתרגז וגם להיפרד בידידים כשצריך. על האנשים שאנחנו קושרים לעסק שלנו להיות יצירתיים, מקוריים, בעלי אנרגיה לעשות עבודה, וגם עליהם לדעת לקבל ביקורת ולנהל לקוחות.

תכירו: גוגל

 

עם כל הכבוד לפייסבוק, גוגל נותרה השער של האינטרנט, המקום ממנו אנשים מגיעים לעסק שלכם. לכן, חובה ללמוד להכיר את גוגל, את האפשרויות שהיא מציעה, את היתרונות והחסרונות שלה. כדאי להשאיר את הניהול של השיווק בגוגל בידיים מקצועניות ולא לקחת את זה על עצמנו, שכן התוצאות הן כמעט תמיד פחות טובות מאשר כשמומחי שיווק אחראים לעבודה ולתוצאות.

עם זאת, חשוב להכיר עד כמה שניתן את גוגל כדי שנוכל לאבחן בצורה טובה יותר את ההצעות שאנחנו מקבלים מחברות השיווק השונות, כדי שניתן יהיה לקבוע יעדים ריאליים וגם כדי שנוכל להעריך את מידת ההצלחה.

בסופו של דבר, האינטרנט מציע אפשרויות שיווקיות כמעט בלתי נדלות, אולם אם לא ניגש לפרויקט הזה בצורה שקולה ואחראית ותוך ידע ותכנון ברורים – התוצאות לא יבואו. וחבל.

 

אודות הכותב
רועי יעקובוביץ'

מומחה לשיווק דיגיטלי, חי ונושם טכנולוגיה וגאדג'טים. חובב מוסיקה, רכיבה על סוסים ו"סלאק ליין".

לחזור לבלוג >