בתור בעל עסק, אתה מעוניין לעשות הכל על מנת לשפר את התדמית שלך. ברור לך, בהמשך לכך, שיצירת התדמית החיובית אינו דבר פשוט, שעה שיש צורך לפעול בהרבה מאד פלטפורמות. זה מתחיל עם השירותים המקצועיים שהחברה שלה מספקת ללקוחות, כאשר שירותים הניתנים ללא דופי ימתגו את העסק ככזה שיודע את העבודה שלו. זה נמשך עם מאפיינים "טכניים", דוגמת המקום בו נמצא המשרד שלכם, העיצוב שלו ואפילו הלבוש שלך ושל העובדים. בעידן האינטרנט, עם זאת, דומה שאין הרבה משתנים המשפיעים יותר על תדמית העסק, לחיוב או לשלילה, מאשר אתר האינטרנט.

וזו בדיוק הנקודה בה אתה מבין את התמורות החיוביות שיכול לקבל העסק שלך באמצעות הקמת אתר תדמית. לא תאמין עד כמה זה פשוט, נוח וזול באמצעות השירותים של "וויש" (Weesh), המשנים את חוקי המשחק בתחום. אבל עוד נגיע לזה.

 

כל היתרונות של התדמית החיובית

 

כצעד ראשון, ועוד לפני שמתחילים לדבר על "איך?" יוצרים את התדמית האידיאלית, צריך לשאול "למה?". התשובה הפשוטה היא שעקב הרבה מאד סיבות. נקודת המוצא היא שככל שהתדמית שהעסק יוצר היא חיובית ומרשימה יותר, כך הוא ייתפס באופן חיובי יותר על ידי הלקוחות. עסק אשר המוניטין שלו חיובי, לכן, מגדיל מאד את הסיכויים לפנייה של לקוחות חדשים, כמו גם לשימורם של אלה הקיימים. זאת ועוד, עסק אשר התדמית שהוא יוצר חיובית, אפילו אם מדובר על תדמית שנוצרת בהרף עין, יהיה זכיר יותר בעיני הלקוחות הפוטנציאליים. עובדה זו משפרת אף היא את הסיכויים להוספת לקוחות חדשים (ומרוצים) לתוך המארג.

תדמית העסק משפיעה על האמינות שמקבל העסק בעיני קהל היעד הפוטנציאלי שלו. עסק עם תדמית חיובית ייתפס לא רק כמקצועי יותר, אלא גם ככזה שיכול לספק ללקוחות את התמורה הטובה ביותר עבור המחיר שהם משלמים. התוצאה של כך היא סיכוי גדול יותר לסגירת עסקאות, או אפילו שיפור התנאים של כל עסקה מבחינתו של בעל העסק.

 

תדמית, אינטרנט ומה שביניהם

 

הנקודה החשובה שיש להדגיש היא שיש קשר הדוק בין פעילותו של העסק בזירה האינטרנטית לבין יצירת התדמית הזו. הצעד החשוב הראשון שעל העסק לעשות, פשוטו כמשמעו, הוא להקים אתר אינטרנט. הסיבה לכך היא שפלטפורמות אלה משדרות רצינות ומאפשרות למתג את העסק בצורה חיובית. אפשר להתבונן על כך גם מן העבר השני של המשוואה: כאשר עסק לא מפגין נוכחות אינטרנטית, מכובד ומקצועי ככל שיהיה, הלקוחות עלולים להתייחס אליו בחדשנות של ממש, או אפילו להעדיף את המתחרים אשר כן פעילים במרכב המקוון.

על אותו עיקרון, המלצה מועילה בהחלט היא לפעול בכמה שיותר חזיתות בו זמנית: לא רק אתר אינטרנט, אלא גם עמוד פייסבוק עסקי, פרופיל אינסטגרם, פרופיל LinkedIn וכיוצא בזה.

 

כך יוצרים אתר תדמיתי מקצועי

 

הקמת אתר אינטרנט מבטאת, אם כן, את המעבר של עולם העסקי לדיגיטל, מעבר שנמצא בעיצומו כבר שנים. ועדיין, חשוב להדגיש כי בעת הקמת האתר המלאכה לא מסתיימת, כאשר האתר עצמו צריך למלא מספר תנאים על מנת שיגשים את מטרת העל שפורטה מעלה: למעשה, אתר שאינו עומד בדרגות האיכות הבסיסיות ביותר עלול ליצור את האפקט ההפוך ודווקא לפגוע במוניטין של הגורם שעומד מאחוריו.

אתר תדמית, מעצם ההגדרה שלו, הוא אתר שאמור להציג את העסק המיוצג בו באופן חיובי. לא מעט משתנים נכנסים למשוואת הרושם הזה וצריכים להילקח בחשבון. זה מתחיל עם מראה האתר, שצריך להיות מכובד ונעים לעין ככל האפשר. אסור לשכוח שהשיפוט של אנשים הגולשים באינטרנט הוא מהיר והסבלנות שלהם קצרה מאד. האתר צריך ליצור אצלם רושם חיובי כבר בנקודת ההתחלה – כלומר, במסך הבית – כאשר מראה מבולגן, צורם לעין או חובבני עלול להביא לסגירת חלון הדפדפן וכניסה לאתר המתחרים. האתר, בהמשך לכך, חייב לתת דגש על חווית המשתמש (User Experience), שצריכה להיות מלאה, פשוטה ונוחה: למשל, המעבר בין התפריטים.

רצוי להוסיף במקומות "אסטרטגיים" באתר תמונות, הנעימות לעין, מקלות על ההתמצאות של הגולש ואולי אף מבטאות את ערכי העסק וההיבטים האנושיים שלו (תמונות של אנשי החברה מעוררות רגש חיובי ויוצרות זיקה של הלקוחות אליהם). התוכן משמעותי אף הוא, כאשר עליו להיות מקצועי, רלוונטי ולבטא את ערכי העסק. תוכן העמוס בשגיאות כתיב או תחביר יפגע אנושות בתדמית העסק.

 

הפתרונות של וויש

 

וויש מציעה את הפלטפורמה הנוחה והמהירה ביותר כיום לבניית אתר תדמית. החידוש העיקרי שהיא מציעה הוא הפיכת עמודי פייסבוק קיימים לאתרי אינטרנט לכל דבר ועניין, המרה הנעשית תוך פרק זמן של מספר שניות. הפלטפורמה מאפשרת ליצור אתרים מעוצבים, אשר מתעדכנים בזמן אמת על פי הנעשה בפייסבוק: כלומר, כל פוסט או תמונה יתנו את אותותיהם באתר. יתרון משמעותי נוסף של הפלטפורמה הוא התאימות שלה לטלפונים חכמים (סמארטפונים), שהופכת לחיונית על רקע שורה ארוכה של נתונים ומחקרים שמצביעים על כך שכיום גולשים באינטרנט בעיקר מהטלפון הנייד.

וויש מציעה מספר שירותים נלווים להשלמת המשוואה, דוגמת קידום אורגני במנועי חיפוש, ניהולם של עמודי פייסבוק, ניהול קמפיינים בפייסבוק וב-Google Adwords ועוד. גם עבור אלה החוששים מעלויות משמעותיות של הקמת האתר, יש חדשות טובות: וויש מציעה פתרונות יעילים לכל תקציב של הלקוחות, באשר הוא, כולל תכנית חינמית המיועדת לתחילת הדרך.

אודות הכותב
רועי יעקובוביץ'

מומחה לשיווק דיגיטלי, חי ונושם טכנולוגיה וגאדג'טים. חובב מוסיקה, רכיבה על סוסים ו"סלאק ליין".

לחזור לבלוג >