יש לפעמים את הרגע בחיים בו מחליטים שצריך שינוי. רגע בו תופסים אומץ, יוצאים מאיזור הנוחות ומחליטים ללכת על זה – לעזוב את העבודה ולפנות זמן לצורך פתיחת עסק חדש.

איך מחליטים? מאיפה מתחילים?

כדי להתחיל יש ראשית לענות על מספר שאלות עבור עצמנו ועבור בן/בת הזוג שלנו:

  1. מה מעניין אותנו? מה באמת מושך אותנו? צריך למצוא את התחום שאנחנו באמת אוהבים ורואים את עצמנו עובדים בו לאורך שנים. בהנחה שמצאנו את התחום הזה – אם זה מזון, תיירות, מוזיקה או כל דבר אחר. מוצאים את התחום שיש לנו תשוקה אליו ומתחילים לעבוד.
  2. אם מעניין אתכם פלאפל – לכו תעבדו בפלאפל!
    מה הכוונה? אם יש תחום שמעניין אתכם קודם כל כדאי לצבור בו קצת ניסיון. יש הבדל אדיר בין בעל עסק שמכיר את הפרטים הקטנים וצבר ניסיון בתחום לבין עסק חדש שקם על ידי אדם בלי ניסיון בתחום.
    כמו כן, גם ליזם שעסק בתחום דומה יש יתרון על פני אדם שהחליט להיכנס לתחום מסוים ללא ניסיון כלל. על כן, חשוב לצבור ניסיון בתחום כי אין תחליף לניסיון מקצועי וללמידה "דרך הרגליים"
  3. לאחר שהחלטנו וצברנו ניסיון בתחום המיועד – מתחילים לברר את הצורך:
    למי הוא קיים? מה מאפיין את בעל הצורך (היכן הוא גר, כמה הוא מרוויח, כמה יוכל לשלם על המוצר/השירות שאנחנו מציעים). שלב זה הוא קריטי, חשוב להבין לעומק את הצורך האמיתי שהעסק שלנו בא לפתור. מומלץ להיפגש עם קהל היעד שלנו, לראיין וללמוד מהם כמה שיותר לפני שמתחילים.
  4. יש צורך, האם יש שוק?
    לכמה אנשים יש את הצורך שאנחנו באים לענות עליו? לדוגמא, אם העסק שלנו עוסק בהתקנת מזגנים בדימונה – כדאי לברר כמה תושבים יש בדימונה, לכמה מתוכם יש מזגנים והאם יש להם כסף לקניית מזגן. בעזרת כמה נתונים כלליים אפשר "להריח" אם יש שוק או לא. אם נגלה שיש אלפי משפחות, בעלות הכנסה ממוצעת שאין להם מזגנים וידוע לנו שחם בדימונה רוב השנה, נוכל לשאר שיש פוטנציאל.
  5. יש צורך, יש שוק. האם יש מתחרים?
    אנחנו מרגישים שהעסק החדש שלנו בא לענות על צורך אמיתי, כמו כן יש שוק מספיק גדול שיש לו את הצורך ואנחנו רוצים לברר כמה שחקנים יש בתחום. חיפוש פשוט בגוגל יכול לתת לנו מדד על המתחרים בתחום. חשוב למקד את החיפוש ולהשתמש במילים רלוונטיות, כגון: "מתקין מזגנים בדימונה" ולא רק "מזגנים".
  6. במה אנחנו שונים מהמתחרים?
    אחת השאלות החשובות שכל עסק חדש צריך לשאול עצמו הוא מה מבדל אותו מהמתחרים שלו? במה המוצר או השירות אותו הוא מציע הוא שונה והאם הקהל שלו יודע להבחין בשוני?
    הבידול הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר שעלינו לקחת בחשבון ולבנות את העסק שלנו סביב.

כעת יש להבין ולבנות אסטרטגיה כיצד נביא אלינו את הלקוחות, מה הם אפיקי השיווק הנכונים, איך נכנסים כשחקן חדש לתחום רווי מתחרים.

במאמר הבא נספר על מיתוג, בידול ואמצעי שיווק שעשויים להכריע בין עסק מצליח לעסק מדשדש.

 

לסיכום, אם החלטנו על הקמת עסק חדש, מומלץ תחילה להפשיל שרוולים וראשית לעשות קצת שיעורי בית:
1. מה מושך אותנו?
2. לעבוד בתחום שמושך אותנו – לצבור ניסיון.
3. האם יש צורך למוצר/לשירות שאנחנו מציעים.
4. כמה הצורך גדול? כמה שוק יש למוצר/לשירות שהעסק שלנו מציע?
5. כמה מתחרים יש? מה הם מציעים?
6. מה אנחנו יודעים להציע שהוא שונה מהמתחרים?

 

שיהיה בהצלחה במסע ובדרך החדשה והמרגשת.
צוות weesh לרשותכם

 

 

אודות הכותב
רועי יעקובוביץ'

מומחה לשיווק דיגיטלי, חי ונושם טכנולוגיה וגאדג'טים. חובב מוסיקה, רכיבה על סוסים ו"סלאק ליין".

לחזור לבלוג >