מי שלא שם – לא קיים. פעם זה היה נכון לדפי זהב – היום זה נכון לאינטרנט. אנשים מחפשים מוצרים ושירותים באינטרנט, בודקים מידע, חופרים, נוברים. עסקים שלא קיימים ברשת נמצאים בעמדת נחיתות מובנית מול המתחרים, ואפשר על ידי שימוש בכלים של גוגל לדעת כמה כסף אתם מפסידים כשאין לכם אתר בעל נראות.

מה שצריך הוא לבדוק כמה חיפושים בגוגל מבצעים מדי חודש שרלוונטיים עבורכם, למשל "שרברב בתל אביב", "מעצבת פנים מומלצת" או "חוקר פרטי", ומתוך זה לגזור כמה כניסות יש לכל אחד מהאתרים שמופיעים בתוצאות הגבוהות במנוע החיפוש.

אז מה הבעיה?

זה לא משנה אם אתם עסק קטן או חברת ענק, מי שהאתר שלו בולט הוא זה שאליו מופנית התנועה של הלקוחות הפוטנציאליים. אז למה עסקים קטנים ובינוניים רבים כל כך בכל זאת אין כיום אתר אינטרנט?

יש לכך שורה של סיבות:

המחיר: גם האתר הפשוט ביותר עולה כיום כמה אלפי שקלים טובים, כי צריך לשלם הן למתכנת והן למעצבת (או, לחילופין: למתכנתת ומעצב). אם אתם רוצים שהאתר שלכם ייראה מכובד, ייתכן שהעלות תהיה קרובה יותר ל-10,000 ₪ מאשר ל-3,000 ₪.

הזמן: להקים אתר לוקח זמן. צריך לבחור תבנית, להתאים אותה, להוסיף כמה אפליקציות רלוונטיות (מה שמכונה ווידג'טים). צריך גם לעשות פינג פונג מול המעצבת ולוודא שהכל עומד במקום כמו שצריך. במקרה הטוב, אם גם הספקים שלכם וגם אתם מתקתקים את העבודה, האתר יהיה מוכן בתוך חודש. ברוב המקרים זה קרוב יותר לחודשיים.

הטרחה: כשמקימים אתר צריך לקבל כל כך הרבה החלטות, לחשוב, להתלבט, להתייעץ, לשלוח אימיילים, לדבר בטלפון, להיפגש – ובכל הזמן צריך להמשיך לעבוד ולהמשיך לחיות.

אז מה הפתרון?

אז אפשר להיכנס לאתרים של החברות הגדולות שמציעות בניית אתרים בחינם, כמו WIX, מה שאולי יחסוך בכסף ובזמן, אבל הטרחה וכאב הראש עדיין רבים, והתוצאה הסופית תהיה אתר שעלול להיראות לא מספיק מכובד, או לכל הפחות מכובד פחות מכפי שהייתם רוצים.

אם רק הייתה חברה שמציעה בניית אתרים בחינם במספר קלילים פשוטים, עם תוצאות משביעות רצון.

ובכן, זה בדיוק מה שעושה סטארט אפ ישראלי חדש בשם Weesh.co.il. כל מה שצריך הוא להכניס את הקישור לעמוד הפייסבוק העסקי שלכם בעמוד הבית של Weesh ולבחור מבין שלוש תבניות מקצועיות לאתר – והופ, אתם באוויר.

למי זה מתאים?

זה לא עולה כסף, לוקח חמש דקות והממשק פשוט, נוח וידידותי למשתמש. לכל משתמש, גם לאנשים שמגדירים את עצמם כמאותגרים טכנולוגית ואפילו בעלי פוביה מהקידמה.

כל עסק קטן ובינוני שמעוניין בנוכחות ברשת, מבלי לשבור קופות חיסכון או להוסיף לעצמנו פרויקט מפרך בן כמה שבועות, יכול עתה לקבל הזדמנות לשחק במגרש של הגדולים. גם אם אתם לא מתכוונים להשקיע בקידום בגוגל, לכל הפחות תוכלו להפנות את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לאתר כדי להתרשם וגם כדי לקרוא עליכם פרטים נוספים.

ומה אם אין לכם עמוד פייסבוק עסקי?

ובכן, מזל שפייסבוק הפכה את תהליך הקמת עמודים עסקיים לפשוטים כל כך. כל שצריך לעשות הוא לפעול בהתאם לשלבים הבאים:

  1. להיכנס לעמוד הייעודי של פייסבוק
  2. להגדיר את סוג העסק (למשל, חברה, עסק מקומי, קהילה וכד'), את פרטי העסק ואת שם העמוד
  3. למלא את העמוד בתוכן

אז יאללה, אין סיבה להסס ולהישאר מאחור – אפשר בכמה דקות להעלות לאוויר עם אתר אינטרנט שנראה טוב ורציני ועובד בשבילכם. שיהיה לכם בהצלחה!

 

 

אודות הכותב
רועי יעקובוביץ'

מומחה לשיווק דיגיטלי, חי ונושם טכנולוגיה וגאדג'טים. חובב מוסיקה, רכיבה על סוסים ו"סלאק ליין".

לחזור לבלוג >