עסק זקוק ללא מעט דברים על מנת שימשוך תשומת לב מצידם של הלקוחות הפוטנציאליים ויבנה לעצמו מוניטין חיובי. כמובן שבנקודת ההתחלה עליו להיות המקצועי ביותר שניתן להעלות על הדעת בתחום הפעילות שלו וכן להעניק ללקוחות שירותים איכותיים, עם ערך מוסף. אלא שגם עסקים רבים העונים על התנאים האלה מגלים שהתמונה מורכבת יותר ממה שהם היו מצפים לה – זאת מכיוון שהם לא דאגו שיהיה להם אתר אינטרנט לעסק שמתופעל היטב, המהווה אחד מכרטיסי הביקור המובהקים ביותר בנקודת הזמן הנוכחית.

אז למה עסק זקוק לבניית אתר?

 

בניית אתר לעסק באינטרנט מגלם בתוכו מגוון יתרונות החשובים עבור כל עסק או ארגון באשר הם. זה מתחיל עם העובדה שהאתר מגדיל את הנראות של העסק. האינטרנט מהווה פתח דרכו יכולים להגיע לקוחות פוטנציאליים, פשוטו כמשמעו. בין אם הם נתקלים באתר העסק במהלך חיפוש בגוגל, מקושרים אליו במדיה החברתית או רואים את פרטיו באחד מבין האינדקסים הרבים הפזורים ברשת, העובדה היא שאתר מגדיל את האפשרות שהעסק יגייס לקוחות חדשים, אפילו ממקומות בלתי צפויים. הדבר משפר את ההזדמנויות של העסק לא רק להגדיל את מעגל הלקוחות שלו, אלא גם לשפר את רווחיו. אין לשכוח הרי שחלק ניכר מהגולשים באתר עסקי מסוים מבצעים באמצעותו פעולות בעלות ערך כלכלי לעסק, לעיתים אפילו רכישה של מוצר או הזמנה של שירות דרך האתר עצמו.

בכוחו של אתר אינטרנט לחזק את הקשר בין הלקוחות, הן הפוטנציאליים והן הקיימים, לבין העסק עצמו. מעבר לאופן יצירת הקשר של הלקוחות עם אנשי העסק, למשל באמצעות טופס פנייה או אפילו פורום אינטרנטי, מדובר כאן על תקשורת דו כיוונית. העסק יכול לעדכן את הגולשים בכל מה שהוא רוצה לעדכן אותם, ובכלל זה השירותים הספציפיים שלו, מבצעים נקודתיים, חידושים וכיוצא בזה.

ככה כן בונים אתרים לעסקים

 

יחד עם הנאמר מעלה, צריך לזכור שאין זה מספיק רק להקים אתר אינטרנט "על מנת שיהיה שם". האתר עצמו צריך לעמוד בדרגות איכות סבירות ומעלה, כאשר התרחיש ההפוך עלול דווקא לפגוע בעסק (והרי אתר שאינו מקצועי עלול להעיד שהגורם המיוצג באתר אינו מקצועי אף הוא). זו בדיוק הסיבה בגינה חשוב להשקיע מחשבה ראויה בעיצוב ובתכנון האתר. העיצוב צריך להיות נעים לעין, לא עמוס מדי ורצוי שגם להתכתב עם ערכי העסק והתדמית שהוא מעוניין ליצור. חווית המשתמש צריכה להילקח אף היא בחשבון, כאשר האתר צריך להיות נוח לניווט ולהתמצאות. אתר אינטרנט שאינו עונה על התנאי הזה, בעידן הנוכחי המאופיין באקטיביות של הגולשים ובחוסר סבלנות מצידם, עלול לגלות כי ביקור הגולשים בו הוא קצר, או אפילו שמספר הכניסות אליו קטן עם הזמן.

תוכן האתר צריך לעמוד אף הוא במספר דרישות בסיסיות. האתר לא אמור להיות עמוס מדי במלל, אלא אם המדובר הוא על עמודים שמראש מיועדים לכך (דף אודות, מדריכים מקצועיים וכיוצא בזה). התוכן עצמו צריך לדבר בגובה העיניים של הגולש ולהתאים למאפיינים העיקריים של קהל היעד, כפי שזוהו מראש. התוכן צריך להיות עדכני ונכון מבחינה תחבירית, כאשר עדכון של האתר בתדירות ראויה הוא צעד מרכזי גם כן.

נקודה חשובה נוספת: בעידן של ריבוי פלטפורמות ועומס טכנולוגיות, המלצה מועילה לכל עסק יכולה להיות פעילות ענפה במספר חזיתות במקביל. מאמצים ניכרים צריכים להיות מושמים להקמת ולתפעול אתר אינטרנט, אך לצד זה קשה לוותר על עמוד פייסבוק עסקי, פרופיל לינקדאין או פרופיל אינסטגרם. לכל פלטפורמה יש חוקים משלה, זה נכון, אך פעילות נכונה בכל אחת מהן מגדילה את הסיכויים לתפוס כמה שיותר "דגים בחכה".

כל הדרכים מובילות ל"וויש"

 

וויש (Weesh) מאפשרת לקחת את התחום מספר צעדים קדימה. זוהי פלטפורמה של בניית אתרים לעסקים בחינם, אשר פועלת על פי עיקרון בסיסי מאד: היא הופכת בתוך שניות כל עמוד פייסבוק לכדי אתר אינטרנט מעוצב היטב, העומד בדרישות הלקוחות. אלה יכולים לבחור בין מגוון עיצובים וליהנות מאתר המשרת אותם נאמנה. יתרון משמעותי של הפלטפורמה נוגע לכך היא מאפשרת עדכון של תוכן האתר בזמן אמת (LIVE), כאשר עדכונים מהפייסבוק – פוסטים, תמונות ועוד – יתעדכנו באתר באופן אוטומטי. המערכת מתאימה כמו כפפה ליד למאפייני העידן הנוכחי, בו הגלישה לאתרי אינטרנט נעשית בעיקר ממכשירי סמארטפונים וטאבלטים: החדשות הטובות, מהבחינה הזו, הן שהאתרים הנוצרים באמצעות וויש מותאמים לטלפונים חכמים במידה מלאה.

וויש מציעה מספר שירותים משלימים שהופכים את הפנייה אליה למומלצת אפילו יותר. מעבר לבניית האתר, מציעים אנשיה את האפשרות לקדם אותו בצורה אורגנית (SEO): קידום שכזה הוא קריטי על מנת להגדיל את נוכחות האתר במנוע החיפוש, בהתאם למילות המפתח הספציפיות שנבחרו, ועקב כך גם על מנת להגדיל את מספר הכניסות אליו ולשפר את המוניטין שלו. עבור עסקים שאין להם את הידע, המשאבים או הזמן להקים ולנהל אתרי אינטרנט, מציעה וויש גם את השירות החיוני הזה. בנוסף לכך, אנשיה מתמחה בתכנון ובניהול קמפיינים ממומנים, הן בפייסבוק והן בגוגל (Google Adwords).

אודות הכותב
רועי יעקובוביץ'

מומחה לשיווק דיגיטלי, חי ונושם טכנולוגיה וגאדג'טים. חובב מוסיקה, רכיבה על סוסים ו"סלאק ליין".

לחזור לבלוג >